Gesundheitsresort Bad St. Leonhard
0 nights
Rooms and Guests
1 room, 2 adults, 0 children
All Properties in Bad Sankt Leonhard im Lavanttal

Gesundheitsresort Bad St. Leonhard

Health Protected
Obdacher Straße 105, Bad Sankt Leonhard im Lavanttal, Carinthia, 9462, Austria
Show on Map
Ideally located in the prime touristic area of Bad Sankt Leonhard im Lavanttal, Gesundheitsresort Bad St. Leonhard promises a relaxing and wonderful visit. The property features a wide range of facilities to make your stay a pleasant experience. Service-minded staff will welcome and guide you at the Gesundheitsresort Bad St. Leonhard. Designed for comfort, selected guestrooms offer heating, balcony/terrace, mini bar, telephone, interconnecting room(s) available to ensure a restful night. To enhance guests' stay, the hotel offers recreational facilities such as fitness center, sauna, outdoor pool, indoor pool, solarium. Gesundheitsresort Bad St. Leonhard combines warm hospitality with a lovely ambiance to make your stay in Bad Sankt Leonhard im Lavanttal unforgettable.Show More
We Price Match
hotel overview picture
4/5Cleanliness: 4.0
All 3 Reviews
Amenities
Private ParkingFreeFitness RoomLuggage StorageWi-Fi in Public AreasFreeSunbathing AreaSkiingHikingSaunaSpaBar
All Amenities
Surroundings
Landmarks: Burgruine Gomarn
(210m)
Landmarks: Schloßberg Bad St.Leonhard
(220m)
Landmarks: Pfarre St. Leonhard
(220m)
Map

Rooms

Guest Reviews

Policies

Services & Amenities

Standard Single Room
1

Standard Single Room

1 Single bed
Non-smoking
Private Bath
Balcony
Wardrobe
Heating
Room Details
Check Availability
Double Room
4

Double Room

2 Single bed
Non-smoking
City View
Mountain View
Garden View
Balcony
Room Details
Check Availability

Guest Reviews(3)

4/5
Verified Reviews
  • Cleanliness4
  • Amenities4
  • Location4
  • Service4

Book now and leave a review after your stay to earn up to 120 Trip Coins (approx. US$1.20). Trip Coins can be used to save instantly on room rates.

Guest User
January 31, 2023
Uns wurde eine Kur verschrieben und nach den guten Erfahrungen von vor vier Jahren haben wir uns für dieses Haus entschieden. Ich bin davon ausgegangen, daß man einen aktuellen Gesundheitsstatus erhebt und dann dazu sinnvolle und zielführende Therapien verschreibt. Ich bin gehbehindert auf Krücken und habe mir weniger Schmerzen und eine bessere Beweglichkeit erwartet. Bei der Erstuntersuchung wurde mir von Frau Dr.Cucciniello "ein koordiniertes und harmonisches Gangbild ohne Hilfsmittel ... Patient ohne Gehhilfe selbständig mobil" attestiert. ??? Ich stakse und wackle, ohne Krücken muß ich mich alle paar Meter anhalten....An den ersten 4 Therapietagen wurde ich geich 3x in die Kraftkammer geschickt. Da ich schon nach dem 1.Mal erhebliche Schmerzen in den Knien, der Hüfte und den Händen hatte, bat ich, die Termine dazu auf wöchentlich auseinanderzuziehen. Geht nicht, das sind die Punkte. Also mußte ich ständig über die Schmerzen arbeiten. Für 17 Therapietage wurden mir 25 Mal Gymnastik verordnet. Nach jeweils einigen Minuten im Stehen durfte ich sitzen, etwas Bein- und Rückengym, aber immer viel mit den arthrotischen Händen mit Ball, Theraband, Hanteln usw. Mehr Schmerzen als vorher. Ich bat 2x den Arzt Dr. Nori Kameran, die Gymnastik zu reduzieren und durch sinnvolle Heilverfahren zu ersetzen. Geht nicht, das sei Vorschrift "Ich könnte Sie und Ihren Mann (! der nur 12x Gym und keinen Kraftraum hatte) gleich heimschicken. also jammern Sie nicht". Jedenfalls habe ich die "Kur" mit mehr Schmerzen und einer noch größeren Bewegungseinschränkung nach 3 Wochen abgeschlossen. Meine Hände haben sich bis heute nicht erholt, brennen Tag und Nacht. Statt einiger Fingergelenke sind jetzt alle betroffen und ich bin jetzt bei allen Alltagstätigkeiten durch die Schmerzen stark eingeschränkt. Angeblich wegen Corona gab es kein Büfett mehr beim Hauptgericht, aber Frühstück, Getränke, Salate und Desserts holte man sich mit Handschuhen und Masken am Buffet... (im Kraftraum mit dicht stehenden Geräten und erheblichem Gekeuche keine Maske!). Auch sonst ist das Personal unaufmerksam, leere Schüsseln, Krüge, Brotkörbe, kein kaltes Wasser beim Eierkocher (Eier nur 2 = Bodenhaltung, obwohl man den Eindruck eines naturnahen Betriebes machen will! Verdacht auf Flüssigei bei der Eierspeis, aromatisierte Fruchtsäfte), keine Zitrone beim Tee. Die Gläser sind meist schmutzig trüb, das geschnittene Brot immer abgetrockner, am Abend dann hart. Die "Brennessellimonade" im Cafe besteht aus einer Zitronenlimonade mit einem Brennesselzweigerl oben. Im Shop gelten die angeschriebenen Preise nicht, "wurden letzte Woche" erhöht". Wenn man privat hinfährt und mitreden kann beim Therapieplan, ist das Haus durchaus (außer beim Essen) zu empfehlen, die Therapeuten und das Angebot sind gut. Die Zimmer sind schön, der Ort ist nah (leider fährt im Sommer kein Bus trotz interessanter Umgebung, alles teuer mit Taxi).
Translate
Guest User
January 31, 2023
Waren zum Schnuppern in diesem Kurzentrum und überrascht vom Komfort. Freundliches Personal. Viele Spazier- und Wanderwege laden zum bummeln ein. Die Gastronomie im Kurzentrum aber auch im Ortszentrum war sehr gut.
Translate
Guest User
January 31, 2023
Ich war geschäftlich für eine Nacht hier und hatte ein großzügiges Wohlfühlzimmer mit eigener Terrasse und Liegestühlen. Das Bett war ausgezeichnet. Ich habe schon lange nicht so gut geschlafen. Die Ausstattung ist zweckmäßig, aber auch gemütlich. Es gibt einen schönen Pool und einen wunderbaren Kräutergarten, in den man sich auf Bänke zum lesen zurückziehen kann. Hier gibt es auch Führungen und Erklärungen zur Heilwirkung der angebauten Kräuter. Im Hotelshop kann man handgefertigte Kräuterprodukte aus dem Garten erwerben. Das Personal war sehr freundlich. Ich hatte Vollpension. Es gab immer 2 Menüs zur Wahl plus Salatbuffet, Suppe und Nachspeise. Alles frisch und gut. Es ist ein Kurhotel, aber ich habe mich auch als nicht-Kurgast sehr wohl gefühlt. Kleiner Nachteil für Langschläfer: die Bahnstrecke führt an der Grundgrenze vorbei und die Züge hupen unter tags gerne mal.
Translate

Property Policies

Check-in and Check-out Times
Check-in: 14:00–19:00
Check-out: 07:00–11:00
Child Policies
Children of all ages are welcome at this property.
Additional fees may be charged for children using existing beds. Add the number of children to get a more accurate price.

Cribs and Extra Beds
Extra bed and crib policies may vary according to room type. Please refer to the room type details for more information.

Breakfast
TypeContinental
StyleBuffet
AgeFee
Adult
Contact hotel
Additional breakfast fees are not included in the total and need to be paid at the property.

Show More

Health Protected

Clean
  • 4/5
Health & safety measures
  • Thermometers available
Cleaning & disinfecting
  • Rooms are disinfected between stays

Property Description

  • Number of Rooms: 150
Ideally located in the prime touristic area of Bad Sankt Leonhard im Lavanttal, Gesundheitsresort Bad St. Leonhard promises a relaxing and wonderful visit. The property features a wide range of facilities to make your stay a pleasant experience. Service-minded staff will welcome and guide you at the Gesundheitsresort Bad St. Leonhard. Designed for comfort, selected guestrooms offer heating, balcony/terrace, mini bar, telephone, interconnecting room(s) available to ensure a restful night. To enhance guests' stay, the hotel offers recreational facilities such as fitness center, sauna, outdoor pool, indoor pool, solarium. Gesundheitsresort Bad St. Leonhard combines warm hospitality with a lovely ambiance to make your stay in Bad Sankt Leonhard im Lavanttal unforgettable.

Services & Amenities

Fitness Room
Spa
Restaurant
Restaurant
Restaurant
No additional info available
Show More

Frequently Asked Questions

How much does it cost to stay at Gesundheitsresort Bad St. Leonhard?

Prices at Gesundheitsresort Bad St. Leonhard are subject to change according to dates, hotel policy, and other factors. To view prices, please search for the dates you wish to stay at the hotel.

What are the check-in and check-out times at Gesundheitsresort Bad St. Leonhard?

The check-in time is after 14:00 and the check-out time is before 11:00.

Does Gesundheitsresort Bad St. Leonhard provide airport transfer services?

No, the Gesundheitsresort Bad St. Leonhard doesn't provide airport transfer services.

What amenities and services does Gesundheitsresort Bad St. Leonhard have?

Gesundheitsresort Bad St. Leonhard has the following amenities and services: Shuttle Bus Service, Swimming Pool, Sauna.

Does Gesundheitsresort Bad St. Leonhard have a swimming pool?

Yes, Gesundheitsresort Bad St. Leonhard has a pool. Pool type: Indoor Swimming Pool, Outdoor Swimming Pool.

Does Gesundheitsresort Bad St. Leonhard have fitness amenities?

Yes, Gesundheitsresort Bad St. Leonhard has fitness amenities.

Does Gesundheitsresort Bad St. Leonhard provide Wi-Fi?

Yes, the hotel provides Wi-Fi.

Does Gesundheitsresort Bad St. Leonhard have non-smoking rooms?

Please view the hotel listing for details.

Does Gesundheitsresort Bad St. Leonhard provide breakfast?

Yes, Gesundheitsresort Bad St. Leonhard provides breakfast.

Does Gesundheitsresort Bad St. Leonhard have a restaurant?

Yes, guests can eat at: Restaurant, Café.

About This Property

Average Price FromUSD145